پایان دنیا با آغاز زمستان؛ جنجالی بر سر هیچ
...کجایند مردان بی ادعا
اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم.از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. امام خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی ما سرباز ولی امر هستیم؛ در فضای مجازی و خارج از آن. ناصحان رحل خود بر جای دیگری بیفکنند! سر ما و قدم اوست که وصی امام عشق است و نایب امام زمان (عج). برای یاری دین خدا به بدر و احد و حنین و صفین و کربلا و این آخری، جبهه روح خدا، نرسیدیم اما اکنون بسیجی خاکسار امام خامنه‌ای (روحی فداه) هستیم. قلم بخواهد، قلم می‌زنیم؛ شمشیر بخواهد، شمشیر. سکوت بخواهد مطیعیم؛ فریاد بخواهد، مطیع. سوز جانبازی برای آرمان اسلام و انقلاب اسلامی را سالهاست که در سینه پرورانده‌ایم و علم کامل داریم که برای پایداری انقلاب اسلامی بسوی کربلای خود رهسپار خواهیم شد. از دنیا هیچ نمی‌خواهیم جز اینکه به پر و پای ما نپیچد؛ حزب الله در میان دنیاداران با همان مشکلی روبروست که هزار و چهارصد سال است اولیای خدا با آن روبرو هستند. دیگر اینکه سید شهیدان اهل قلم فرمود: هر کس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند.

مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 731
بازدید ماه : 993
بازدید کل : 51454
تعداد مطالب : 298
تعداد نظرات : 86
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 298
کل نظرات : 86

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 24
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 731
بازدید ماه : 993
بازدید سال : 3357
بازدید کلی : 51454
پایان دنیا با آغاز زمستان؛ جنجالی بر سر هیچ
 
شایعه داغ اینروزها

در اینکه بالاخره قرار است زمین یک روزی به غیر زمین تبدیل شود و حیات آن پایان پذیرد شکی نیست و « إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا» هم همین را می‌گوید اما آیا این اتفاق بعد از یلدای امسال رخ می‌دهد؟

به گزارش تسنیم، مدتی است شایعه خاموش شدن زمین در شب یلدا و پایان حیات انسان و همه گونه‌های جانوری و گیاهی در بین مردم داغ و تا حدودی هم ترس، چاشنی آن شده است.

موضوعی که علت آن را تقویم مایا و پیشگویی‌های نوسترآداموس می‌دانند و البته اینکه این پیشگویی‌ها چقدر صحت داشته باشد هم برای مطرح‌کنندگان و هم شنوندگان آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در اینکه بالاخره قرار است زمین یک روزی به غیر زمین تبدیل شود و حیات آن پایان پذیرد شکی نیست که در این زمینه آیات قرآن موارد زیادی مشاهده می شود:« إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا: روزی که زمین به غیر زمین تبدیل می شود» (سوره واقعه آیه 4).

اما آیا آن اتفاق در شب یلدای امسال رخ می دهد؟ آیا مدرک محکمی برای این موضوع وجود دارد؟ نظر کارشناسان علم نجوم در این خصوص چیست؟

 * تقویم مایا چه می گوید؟

این تقویم توسط تمدنی پیشرفته به نام مایاها در حدود 250 تا 900 میلادی به وجود آمده است. شواهد مربوط به امپراطوری مایا به قسمت‌های جنوبی مکزیک تا گواتمالا و اِل‌سالوادور می‌رسد.

بیشتر تقویم‌های مایایی کوتاه بودند. تقویم تزولکئین (Tzolk"in) در 250 روز تمام می‌شد و تقویم هاآب (Ha"ab) طول سال را 365 روز درنظر می‌گیرد. مایایی‌ها این دو تقویم را با هم ترکیب کردند تا تقویمی به نام «گرد تقویم» (Calandar Round) تهیه کردند که برابر است با یک چرخه از 52 هاآب (تقریبا 52 سال که برابر طول تقریبی یک نسل است). درون یک گرد تقویم چرخه‌های 13 و 20 روزه وجود دارد. واضح است که این سیستم تنها زمانی استفاده می‌شود که 52 سال را 18هزار و 980 روز واحد در نظر بگیریم.

سال مبدأ در شمارش طویل مایایی در «0.0.0.0.0» آغاز می‌شود. هر صفر از 0-19 تغییر می‌کند که هرکدام نشان‌دهنده روزهای مایایی است. مثلا اولین روز از شمارش طویل به صورت 0.0.0.0.1 نوشته می‌شود. این عدد اضافه می‌شود تا روز 19. با افزوده شدن 1 روز دیگر یعنی 20 روز به صورت زیر نوشته می‌شود: 0.0.0.1.0 این شمارش تا 0.0.1.0.0 ادامه می‌یابد (حدود یک سال) و همینطور تا 0.1.0.0.0 (حدود 20 سال) و 1.0.0.0.0 (حدود 400 سال). حالا مثلا تاریخ 2.10.12.7.1 در تقویم مایایی نشان‌دهنده تاریخ تقریبی 1012 سال و 7 ماه و 1 روز است.

تقویم جالبی است. ولی این تقویم با پایان جهان چه ارتباطی دارد؟ رسالت مایایی تماما بر این اساس است که هنگامی که شمارش بلند مایایی تمام شود، یک اتفاق بدی به وقوع خواهد پیوست. متخصصین مایا از هر دو عدد 13 و 20 استفاده می‌کنند. طبق نظر آنها پایان این دوره می‌تواند در 13.0.0.0.0 روی دهد و این تاریخ برابر با 5هزار و 126 سال است. این شمارش بلند دوره در 0.0.0.0.0 آغاز شده است که مطابق 11 آگوست 3هزار و 114 پیش از میلاد می‌شود. شمارش طویل دوره مایاها در 5هزار و 126 سال بعد از این تاریخ یعنی در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد.

 شب یلدا پایان دنیا نیست

 علیرضا بوژمهرانی، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در این باره می‌گوید: این موضوع شایعه‌ای غیرعلمی است که سندیتی ندارد و اتفاق خاصی نمی‌افتد. این شایعه به برخی پیش‌گویی‌های نوسترآداموس و تقویم مایاها برمی‌گردد که معتقدند سال 2012 آخرین سال حیات انسانی است که البته هیچ نوع سند علمی در این باره ارائه نشده است.

وی می‌افزاید: این موضوع یک نوع طالع‌بینی بدون پایه علمی است و جای تعجب دارد که چرا مردم به آن دامن می‌زنند و آن را پخش می‌کنند.

بوژمهرانی تصریح می‌کند: با این وجود در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که حیات بشری به طور ناگهانی از بین برود باید گفت بله، این امکان وجود ارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اتفاقاتی که می‌تواند به صورت ناگهانی حیات را در کره زمین از بین ببرد یادآور می‌شود: خورشید کره‌ای متشکل از گاز است و هر روز در آن انفجارهای هسته‌ای رخ می‌دهد که اگر این انفجارها به طوفان خورشیدی شدید تبدیل شود احتمال آن وجود دارد که اثرات این طوفان انفجارها، موجب نابودی تمام حیات انسانی و گیاهی و جو زمین شود.

 عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ادامه می‌دهد: اتفاق دیگری که می‌تواند موجب از بین رفتن حیات انسانی شود آتشفشان‌هایی است که در صورت شدید بودن، دود آنها می‌تواند در اتمسفر زمین قرار گیرد و جلوی نور خوشید را بگیرد و در نهایت یخبندان را در زمین ایجاد کند.

بوژمهرانی خاطرنشان می‌کند: برخورد سنگ‌های بزرگ آسمانی نیز می‌تواند راه سومی باشد که نابودی زمین را در پی داشته باشد که البته احتمال برخورد چنین سنگ‌هایی به زمین هر چند میلیون سال یکبار است.

* این گونه شایعات را مراکز علمی دنیا هم تایید نکرده اند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبری نیز در این باره می‌گوید: پایان دنیا در شب یلدا مطلبی بی‌اساس و بی‌ربط است و بیشتر به شوخی می‌ماند.

رئیس مرکز تقویم دانشگاه تهران می‌افزاید: این موضوع اگر مساله مهمی بود مراکز علمی دنیا هم به آن می‌پرداختند اما می‌بینیم این مراکز به این موضوع اعتنایی نمی‌کنند و به آن جوابی نمی‌دهند.

*ناسا چه می گوید؟

سازمان هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) در این خصوص وارد گود شده و با طرح سوال و جواب‌هایی در پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا به تشریح این موضوع پرداخته است.

ناسا معتقد است جهان در سال 2012 به پایان نمی‌رسد و دانشمندان معتبر دنیا هم می‌گویند در سال 2012 هیچ خطری زمین را تهدید نمی‌کند. همچنین نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است که تاریکی سراسری در تاریخ 23 دسامبر تا 25 دسامبر، کره زمین را فرا می گیرد.

ناسا همچنین در زمینه برخورد شهاب سنگ به زمین اعتقاد دارد که زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌سنگ‌ها قرار دارد، اما اصابت‌های بزرگ بسیار نادر است. آخرین برخود بزرگ یک شهاب‌سنگ با زمین به 65 میلیون سال قبل بازمی‌گردد که موجب انقراض دایناسورها شد.پیش از این مشخص شده که هیچ شهاب سنگ بزرگی مانند آنچه که دایناسورها را منقرض کرد، زمین را تهدید نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، شایعه پایان یافتن دنیا، با فیلم هالیودی 2012 قوت گرفت که باید در نظر داشت اگر این موضوع صحت داشت و قرار بود جهان در سال 2012 پایان یابد، این بنگاه سینمایی امریکا اقدام به ساخت فیلم 2015 و 2024 نمی‌کرد، چرا که اگر قرار است پایان دنیا را در 2012 شاهد باشیم دیگر رسیدن به سال های 2015 غیرممکن است.

منبع:/www.qudsonline.ir


تعداد بازدید از این مطلب: 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود