زنده باد این بهار!
...کجایند مردان بی ادعا
اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم.از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. امام خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی ما سرباز ولی امر هستیم؛ در فضای مجازی و خارج از آن. ناصحان رحل خود بر جای دیگری بیفکنند! سر ما و قدم اوست که وصی امام عشق است و نایب امام زمان (عج). برای یاری دین خدا به بدر و احد و حنین و صفین و کربلا و این آخری، جبهه روح خدا، نرسیدیم اما اکنون بسیجی خاکسار امام خامنه‌ای (روحی فداه) هستیم. قلم بخواهد، قلم می‌زنیم؛ شمشیر بخواهد، شمشیر. سکوت بخواهد مطیعیم؛ فریاد بخواهد، مطیع. سوز جانبازی برای آرمان اسلام و انقلاب اسلامی را سالهاست که در سینه پرورانده‌ایم و علم کامل داریم که برای پایداری انقلاب اسلامی بسوی کربلای خود رهسپار خواهیم شد. از دنیا هیچ نمی‌خواهیم جز اینکه به پر و پای ما نپیچد؛ حزب الله در میان دنیاداران با همان مشکلی روبروست که هزار و چهارصد سال است اولیای خدا با آن روبرو هستند. دیگر اینکه سید شهیدان اهل قلم فرمود: هر کس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند.

مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 298
تعداد نظرات : 86
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 298
کل نظرات : 86

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :
زنده باد این بهار!
 
رئیس جمهور حداقل از ۵ سال پیش، منظور خود را از «بهار» به وضوح و بارها تبیین کرده است و این لفظ در ادبیات ایشان، نه تازگی دارد که آن را به حرکتِ دو ساله «بهار عربی» (که از زمستان ۱۳۸۹ آغاز شده است) نسبت دهیم یا آن را شعاری انتخاباتی بدانیم، نه مفهومی مبهم است، نه مبنای غیر دینی و غیر اسلامی دارد.
 
 

شبکه ایران ـ حامد فتاحی / «زنده باد بهار!»؛ شعاری که دکتر محمود احمدی نژاد، سخنرانی روز 22 بهمن 1391 خود را با سه بار تکرار آن به پایان رساند. با اینکه رئیس جمهوری در همین سخنرانی، منظور خود را از لفظ «بهار» تبیین کرده بود، برخی خود را به نشنیدن زدند و شعار «زنده باد بهار» را شعاری نامفهوم، مبهم یا غیر دینی برشمردند. برخی دیگر، گویی اولین بار است «زنده باد بهار» و ذکر بهار را از زبان رئیس جمهوری می شوند، آن را شعاری انتخاباتی معرفی کردند!

 همه تبیین های احمدی نژاد از مفهومِ «بهار» از نوروز 1387 تا آبان 1391

  در ادامه، نقل قولهایی را از رئیس جمهور آورده ام تا روشن شود ایشان، حداقل از 5 سال پیش، منظور خود را از «بهار» به وضوح و بارها تبیین کرده است و این لفظ در ادبیات ایشان، نه تازگی دارد که آن را به حرکتِ دو ساله «بهار عربی» (که از زمستان 1389 آغاز شده است) نسبت دهیم یا آن را شعاری انتخاباتی بدانیم، نه مفهومی مبهم است، نه مبنای غیر دینی و غیر اسلامی دارد.

 با این حال نمی توان منکر شد، یاد کردن از بهار انسان یا به کاربردن جمله «زنده باد بهار» هرچه به پایان دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد نزدیک می شویم در سخنان ایشان و یاران نزدیکش، طنین پررنگتری می یابد.

به نظر می آید احمدی نژاد در پایان دوره ریاست جمهوری اش، عصاره گفتمانی را که نمایندگی می کرد در «بشارت بهار» یافته است و قصد دارد کتاب دوران خدمت خود را با این عنوان صحافی کند، به خادمانِ بعدی ملت تحویل دهد و در تاریخ، باقی بگذارد. گیریم که این شعار، در لفظ، با تعبیر «بهار عربی»، شباهت داشته باشد. چه اشکال دارد که جمهوری اسلامی ایران، از بهارخواهی انسان معاصر، استقبال کند، آن را ذیل آرمانهای انقلاب اسلامی قرار دهد و آمریکا و مستکبرانِ زمستان اندیش را در این موضع نیز ناکام گذارد؟ چرا خوش بین نباشیم و در این شعار، نمودی از تبدیل تهدیدها به فرصتها را نبینیم؟

احمدی نژاد در عبارت «زنده باد بهار»، آرمانهای عدالت طلبانه، مهدوی، جهانی و اثباتیِ انقلاب اسلامی را که آرمانهای خود اوست، یکجا یافته است. اعتقاد به منجی، اعتقادی فراگیر در میان ملتها و پیروان ادیان مختلف است. خود حضرت مهدی(عج) از طرف پدر و مادر، به سه پیامبر و شخصیت بزرگ از سه دین ابراهیمی نسب می برد: حضرت محمد(ص)، پطرس، حواری مسیح(ع) و حضرت داود(ع). اوج عدالت طلبی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، در انتظار فرج است. زمینه سازی برای انقلاب حضرت حجت(عج) به تصریح بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، هدف اصلی انقلاب اسلامی است و مشکلات مادی و اقتصادی نباید یک لحظه مسئولان را از این مسئولیت، غافل کند که به قول ایشان، «خطری بزرگ» و «خیانتی سهمگین» است. (صحیفه نور، جلد 21، صفحه 180) شعار بهار هم شعاری اثباتی است که اندکی دنیا دیدگی و آشنایی با افکار عمومی جهان امروز، از تمایل بیشتر جهانیان به شعارهای اثباتی، نسبت به شعارهای سلبی خبر می دهد. پس ای کاش به جای اینهمه بدبینی و کج سلیقگی، به استقبال بهار می رفتیم و مبشر آن را همراهی می کردیم. و اما بهاریه های رئیس جمهوری از روز اول فروردین 1387 تا قبل از روز 22 بهمن 1391٫ به خصوص تقدیم به آنها که اشکال گرفتند چرا ایشان در مجامع بین المللی و مجمع عمومی سازمان ملل از مفهوم گویاتر و قابل فهم تر «بهار» و شعار «زنده باد بهار» برای مخاطبان غیر مسلمانش استفاده نکرده است!

 ***

از پیام نوروزی دکتر احمدی نژاد، به مناسبت آغاز سال 1387:

«نوروز، روز آماده شدن برای تحقق حاکمیت الهی بر جهان است. همه سنت های نوروز و همه دستورات اسلامی و دستورات بزرگان ما درباره نوروز، نشان دهنده این مکانت برجسته و والای نوروز است. همه ما باید نوروز را با همه خوبی هایش و پیام هایش که خلاصه در یک پیام است و آن پیام انتظار و استقبال از “بهار بشریت” و خرمی دوران یعنی حاکمیت آخرین ولی خدا، منجی موعود است، گرامی بداریم.»

از پیام نوروزی دکتر احمدی نژاد به مناسبت آغاز سال 1388:

«باید عدالت حاکم شود تا همه ظرفیت‌ها و استعدادها شکوفا گردد. البته این وعده بزرگ الهی است که در سایه مدیریت انسان کامل و منجی عالم بشری محقق خواهد شد. همانگونه که طبیعت بهار دارد، دلها نیز بهار دارد.  روزگار نیز سرسبزی و خرمی دارد. در دعا می خوانیم که امام عصر(عج)، “ربیع الانام” است، یعنی بهار مردمان، بهار دلها و جانها و می خوانیم امام نضرة الایام است یعنی خرمی و سرسبزی دوران.

امروز جامعه بشری، نیاز به او را بیش از همیشه احساس می‌کند. امروز جامعه بشری مشتاق‌تر از گذشته، منطق، مکتب، مرام و مدیریت او را می‌طلبد و آرزو می‌کند. امروز به روشنی می توان نشانه‌های آمدن او را مشاهده کرد. عصر، عصر ظهور است و باید از صمیم جان او را بخواهیم و برای ظهورش دعا کنیم و برای فراهم آمدن هر چه بیشتر زمینه‌های حکومت جهانی‌اش تلاش نماییم.

یاد و نام امام راحل و شهیدان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران که این راه نورانی را در برابر ما و بشریت گشودند گرامی می داریم.»

از پیام نوروزی رئیس جمهوی به مناسبت آغاز سال 1389:

«بشریت تا امروز در زمستان به سر برده است. هنوز حقیقت انسان شکوفا نشده است.  بهار شکوفایی انسان، استقرار یگانه‌پرستی و عدالت در جهان است که بدست موعود الهی امام عصر علیه‌السلام برپا خواهد شد. امام، روح حاکم بر هستی است و شکوفایی و زندگی حقیقی در پیوند با او و همراهی با اوست. او بهار انسانیت است. اگر امید به بهار واقعی در سایه حاکمیت نهایی عدالت به دست صالحان و مصلح کل نبود این دنیا ارزش زیستن نداشت.

یک سال از عمر ما گذشت. به طور معمول و طبیعی همه باید محزون و ناراحت باشند. اما می بینیم همه سرخوش و خوشحال و سرمست هستند، چرا؟ به نظرم علت آن است که همه ما در اعماق وجودمان و در فطرت خودمان باور داریم که بهار حقیقی انسان در راه است و با گذشت یکسال، یکسال ما به آن بهار واقعی نزدیک‌تر شده‌ایم. زمستان بشریت رو به پایان است و عطر و نسیم بهاری در هوا پیچیده است. عصر، عصر ظهور است و رمز و راز ماندگاری و نشاط و آگاهی روزافزون ملت ایران، ایمان به این حقیقت و امید فراوان به تحقق حاکمیت امام در جهان است.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در جشن جهانی نوروز، مورخ 7 فروردین 1389:

«البته نوروز پیام بالاتر و والاتری هم دارد و آن امید به آینده درخشان بشری و عبور از سختی ها و ناکامی هاست. آینده ای که با آمدن آن، دوران حرمان بشر و اندوه و پریشانی به سر می رسد و حیاتی سرشار از عشق و محبت، صلح و دوستی و عدالت و پاکی برپا خواهد شد. آری بهار انسانیت در راه است. آن زمان که عدالت و پاکی و یگانه پرستی به دست موعود امم برپا شود و فرصت شکوفایی حقیقی برای انسان مهیا گردد.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در دیدار نوروزی اعضای هیئت وزیران، مورخ 8 فروردین 1389:

«رمز ماندگاری انسان ، ارزشها، جمهوری اسلامی و انقلاب، امید به شکوفایی بهار حقیقی است. باید باور داشت که امروز در متن حرکت آخرین قرار داریم.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در دیدار نوروزی با نمایندگان مجلس، مورخ 15 فروردین 1389:

«همچنان که طبیعت بهار دارد، انسان و جامعه بشری هم بهار دارد. بهار انسان زمانی است که انسانیت و استعدادهای الهی انسان شکوفا شود. انسان‌ها تا زمانی که شکوفا نشوند زمستانی هستند و جامعه بشری هم تا زمانی که به حیات طیبه و زندگی سعادتمند نرسد، زمستانی است.

«ربیع‌الانام»، بهار جامعه انسانی است.  با اینکه یکسال از عمرمان گذشت اما در نهاد انسان، ندایی سر داده می‌شود که یکسال به بهار حقیقی نزدیک شده‌ایم. اگر امام عصر(عج) ظهور کند و جریان رحمت، نعمت و زیبایی به جان و دل انسان‌ها برسد، تازه در آن زمان، انسانیت و حقیقت انسانی شکوفا خواهد شد. همه پیامبران الهی مبعوث شده‌اند تا انسان را به بهار حقیقی، هدایت و بشارت دهند. اگر آن بهار از زندگی انسان حذف شود، خلق انسان بیهوده و عبث است.

جمهوری اسلامی ایران برپاشده است تا ذهن و دل انسان‌ها را به سمت بهار حقیقی هدایت کند و دست بشریت امروز را گرفته و در دست «ربیع‌الانام» قرار دهد و این بزرگترین مأموریت جمهوری اسلامی ایران است»

از سخنان رئیس جمهوری در دیدار مدیران و کارکنان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، مورخ 17 فروردین 1389:

«خداوند بهار و نوروز را در چرخه زندگی انسان‌ها برای تحول در احوال تعبیه کرده است و از الطاف خدای متعال این است که ما را به بهار حقیقی انسان و جامعه بشری که برقراری حاکمیت انسان کامل در جهان است، نوید داده است.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور، مورخ 23 فروردین 1389:
«باور ما این است که تاکنون جامعه بشری در زمستان سیر کرده و هنوز بهار انسان شکوفا نشده است . حقیقت انسان در بهار شکوفا خواهد شد که عدالت، یگانه پرستی، عشق، برقراری رابطه بین انسانها از جمله نشانه های این بهار است که نوید بخش تحقق آن بهار اصلی، با آمدن انسان کامل است. بطور طبیعی گذر عمر باید باعث ناراحتی انسان شود، اما هر ساله با آغاز سال جدید، همه خوشحال و شادمان می‌شوند، چرا که در عمق جان انسانها ندایی فریاد می زند که به بهار حقیقی نزدیک‌تر می‌شود و همین امر باعث شور و شعف انسان‌ها می‌شود.»

از پیام نوروزی رئیس جمهوی به مناسبت آغاز سال 1390:

«چرا نوروز اینقدر زیباست؟ علت آن است که نوروز یک یادآوری، یک بشارت و یک تجلی از خرمی دوران‌ها و بهار انسان‌هاست. نوروز، اشاره‌ای است به نوروز حقیقی بشریت، یعنی انسان کامل، به همین دلیل نوروز زیباست.

نوروز، عید مردم است و خدا را سپاس که امروز به عید جهانی تبدیل شده است. هر سال در نوروز همه شادند. علت شادی آن است که همه یک گام و یک سال به حقیقت بهار و خرمی نزدیک شده‌ایم و به او پیوسته‌ایم. السلام علیک یا ربیع‌الانام و نضرة الایام….

سلام بر تو ای بهار مردمان، سلام بر تو ای خرمی دوران»

از سخنرانی رئیس جمهوری در دومین جشن جهانی نوروز، مورخ 7 فروردین 1390:

«زمستان بشر رو به پایان و بهار انسانیت در راه است. تجلی حقیقی نوروز آنگاه است که خداپرستی، عدالت و عشق در جهان حاکم شود و اثری از ظلم و تبعیض و ظالم و متجاوز باقی نماند. به لطف الهی طلیعه چنین روزی آشکار شده است.

به بن بست رسیدن مکاتب مادی و رسوایی زورمدارانی که فرهنگ و اندیشه خود را غایت و نهایت اندیشه و فرهنگ بشری معرفی میکردند از یک طرف و جهانی شدن بشر و تشنگی مردم جهان به عدالت و عشق و پاکی از طرف دیگر، زمینه‌ساز ظهور یگانه نجات‌بخش بشر، پیشوای موحدان و صالحان و بهار حقیقی مردمان و خرمی حقیقی دوران است. او خواهد آمد و با کمک صالحان و نوروزیان، یگانه‌پرستی، یکرنگی، عدالت و عشق را به انسان هدیه خواهد کرد.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در همایش سرآمدان فرهنگ و هنر نوروز، مورخ 8 فروردین 1390:

«همان‌گونه که طبیعت، زمستان و بهار دارد، جامعه بشری هم زمستان و بهار دارد. بسیار روشن است که خدای متعال، بشریت را برای زندگی امروز نیافریده است چرا که نگاهی به تاریخ نشان می دهد حجم کینه‌ورزی، کشتار، جنایت، تجاوز و تحقیر و سرکوب ملت‌ها صدها برابر عشق، محبت و زیبایی است و این نشان‌دهنده آن است که هنوز، هدف مقرر برای خلق انسان محقق نشده و حقیقت انسان به‌طور کامل متجلی نشده است.

علت اینکه هنوز انسان، سرگشته و حیران است این است که شیطان و شیطانیان از ابتدا به دنبال جدا کردن انسان از عشق و فداکاری بودند.

بشریت، بیشترین خسارت‌ها را از حاکمیت کسانی متحمل شده که دل‌های آنها خالی از عشق به دیگران بوده است و هرجا حاکمی بهره‌ای از عشق برده، فرصت شکوفایی برای انسان‌ها هم مهیا شده است.

با آمدن انسان کامل به عنوان تجلی مطلق زیبایی که همه وجودش سرشار از عشق، رحمت و فداکاری نسبت به دیگران است، استعدادهای انسان شکوفا خواهد شد. انسان کامل کسی است که خود در اوج کمال قرار دارد و بازتاب صفات الهی است.
بزرگ‌ترین و البته تنها خیانت شیطان نسبت به انسان، منحرف کردن ذهن و اندیشه انسان‌ها از حقیقت انسان کامل است. چرا که اگر کسانی در دل و اندیشه خود از حقیقت انسان کامل منحرف شوند، در وادی شیطان و کینه، سقوط حرکت خواهند کرد.
شیطان‌صفتان حاکم بر جهان به دنبال محو اندیشه انسان کامل از فرهنگ ملت‌ها هستند. انسان کامل، وعده داده شده خدای متعال و بهار انسانیت و خرمی دوران است و با ظهور انسان کامل و دسترسی بشریت به ایشان، بهار بشریت محقق خواهد شد.
چند هزار سال زمستان، سیاهی، سردی، کینه و ظلم، تاریخ بشر را فرا گرفته است و علت اصلی اینکه در بهار و نوروز، همه مردم شاد و امیدوار هستند و احساس تولد دوباره دارند آن است که نوروز، نشانه تولد دوباره انسان و اتصال با انسان کامل است.»

از سخنرانی در دیدار با مردم کرج، مورخ 21 اسفند 1390:

«من می خواهم آن نقطه کلیدی نوروز را که هر سال همپای طبیعت تکرار و زنده می‌شود و امید می آفریند یادآوری کنم. عزیزان من! شما بهتر از من می دانید، خدای متعال انسان را برای زندگی متعالی و سعادتمند، بسیار عزیز و برجسته خلق کرده است. خدا انسان‌ها را برای ظلم‌ها، جنایت‌ها، تحقیرها و حرمان‌ها خلق نکرده است. خدا انسان را عزیز خلق کرده و خواسته است که در اوج عزت و کرامت زندگی کند.

آن زندگی وعده داده شده الهی هنوز محقق نشده است. همه پیامبران، صالحان و ائمه و بزرگان در این راه تلاش کرده‌اند. اما وعده الهی به خاطر غفلت‌ها، مستکبران، شیطنت‌ها و بعضی خودخواهی ها محقق نشده است. اما وعده‌ الهی محقق خواهد شد و بشریت مانند طبیعت که در ابتدای بهار، زنده و تازه و شکوفا می شود و همه آن استعدادی را که خدا در نهاد او قرار داده است بروز می دهد و به عرصه زندگی می کشاند. بشریت هم در انتظار چنین نوروزی است. نوروزی که حقیقت انسان، توحید، عدالت و محبت شکوفا شود. تحقق چنین حقیقتی و آرزویی که توسط همه پیامبران وعده داده شده است، توسط انسانی آسمانی، وارث انبیا، از جنس انبیا، فرزند پیامبر عزیز اسلام و حضرت زهرا، امام عصر حضرت مهدی(عج) خواهد بود. نام و لقب و صفات آن عزیز را چنین عنوان کرده‌اند: «ربیع‌الانام»، بهار انسان‌ها و انسانیت و «نضرة الایام»، خرمی دوران.

بهار هر سال، یادآور و نشانه آن عزیز است. زیباترین کار در لحظه تحویل سال و تحول سال، بعد از ذکر و یاد خدا، عبارت است از یاد و عشق و توجه به امام که ان‌شاءالله به یاری شما و همت ملت ایران به زودی زود خواهد آمد و بهار حقیقی را در جهان مستقر خواهد کرد.»

از سخنان رئیس جمهوری در برنامه زنده تلویزیونی سفر به خیر، شبکه سوم سیما، مورخ 28 اسفند 1390:

«نوروز امروز برای ما یادآور نوروز تاریخ بشر است که هنوز فرا نرسیده است، نوروزی که در آن ما شاهد بهار بشریت خواهیم بود، از این‌ رو نوروز را باید به گونه‌ای سپری کنیم که همواره به یاد بهار بشریت حقیقی باشیم.»

از پیام نوروزی رئیس جمهوری به مناسبت آغاز سال 1391:

«بهار عزیز و نوروز سرفراز را به حقیقت بهار انسانی، یعنی امام عصر(ع)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و ایرانیان در هر کجای عالم که هستند، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و جامعه بشری تبریک عرض می‌کنم…
نوروز یادآور بهار انسان است…

بهار انسانیت در راه است و باید بیاید…

او آرزوی همه ابناء بشر است. زیباترین آرزوهاست. او سرود زیبای هستی و زمزمه خداوند در جاری عالم است. او رمز و راز آفرینش و گردش هستی است. با ظهور او و به تعبیر دیگر با رسیدن بشریت به او، بهار انسان و انسانیت و زندگی واقعی بشر آغاز می شود…

السلام علیک یا ربیع الانام و نضره الایام

تو بهترین حالی / چه خوش خوانده‌اند ترا که بهاری…

سلام بر تو ای بهار مردمان / سلام بر تو ای خرّمی دوران»

از سخنرانی رئیس جمهوری در دیدار با ایرانیان مقیم تاجیکستان، مورخ 5 فررودین 1391:

«آغاز بهار یک نشانه است. آیا خدای متعال بشر را برای این زندگی خلق کرد؟ تاریخ که تمامش جنگ، کشتار، بدبختی، تبعیض و بی عدالتی است. آن انسانی که خدا خلق کرده و درباره اش به خود گفت فتبارک الله احسن الخالقین، کجاست؟
… بهار کی می آید؟ زمانی که غل و زنجیره ها از انسان برداشته شود و حقیقت انسان آزاد شود. انسان به آن نکته ای که خدا خواسته برسد. کی این طور خواهد شد؟ معلوم است، زمانی که عدالت بر جهان حاکم شود. عدالت، اول اصل آزادی و کمال انسان است. همه پیامبران آمده اند اول گفتند توحید و بلافاصله گفتند عدالت…

عدالت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، فراهم شدن شرایط محیطی برای شکوفایی استعدادهای انسان است. عدالت را چه کسی باید برپا کند؟ روشن است؛ همه انبیای الهی وعده داده اند که یک انسان الهی و مرد بزرگ، یک عادل حقیقی که حقیقتاعاشق انسانهاست روزی به کمک انسان ها می آید و عدالت را در سرتاسر سرزمین برپا می کند و آن نقطه آغاز شکفتن انسان است. چرا وقتی بهار می شود خوشحالیم؟ چون فطرت ما می گوید به یگانه و دردانه عالم، امام عصر (عج) نزدیک شده ایم. رمز زیبایی بهار، همین است. عمر گذشته، اما خوشحالیم، چرا که به بهار یک سال نزدیک تر شدیم.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در اجلاس سالانه نوروز در تاجیکستان، مورخ 6 فروردین 1391:

«دوستان، این وعده خداوند است که در سایه تلاش صالحان و عدالت خواهان، بهار انسانیت و خرمی روزگاران خواهد رسید و در آن روز نو، صالحان مدیریت جهانی را به رهبری صالح کل و انسان کامل، حضرت مهدی(عج) با یاری حضرت مسیح(ع) بر پا خواهند کرد و ترس و اندوهی برجا نخواهد ماند. آن روز دیر نخواهد بود.  نوروزی که فقط خداوند جهان اطاعت و پرستش شود.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در راهپیمایی روز جهانی قدس، مورخ 27 مرداد 1391:

«اما آخر عرایضم، چند جمله می خواهم خطاب به مستکبران و صهیونیست‌ها بگویم:

بدانید، گوش‌هایتان را باز کنید، بهاری که شما گفتید، فقط عربی نیست. آغازش بهار عربی است. بهار عربی خوب است، ولی بدانید که بهار بشری و انسانی در راه است. بهار غربی و بهار امریکایی هم در راه است و به لطف خدا به زودی برپا خواهد شد. ملت‌ها در حال بیداری اند. شما تا کی می توانید فرافکنی و فریبکاری کنید؟ آن آقا آمد گفت من می خواهم تغییر بدهم. طوری گفت که همه فکر کردند سیاست‌های دولت امریکا در داخل امریکا و در رابطه با ملت‌ها می خواهد تغییر بکند. اخیراً آمد گفت که نه منظور من از تغییر این اتفاقاتی است که در خاورمیانه می افتد. من به آنها می گویم به نفع شماست که صهیونیست‌ها را کنار بزنید. به نفع شماست که مستقل عمل کنید و حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسید و منافع ملت‌های خودتان را در چارچوب مرزهای جغرافیایی خودتان دنبال کنید. بدانید که بهار ملت‌ها در راه است.  اگر به این نصیحت توجه نکنید، به زودی زود، دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خداست، شما را به زیر خواهد کشید. دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بردارید. آنها به درد شما نمی خورند. ملت‌های منطقه بیدار شدند. ممکن است مدت کوتاهی با تحریک عصبیت‌های قومی و مذهبی، فرصتی پیدا کنید، ولی بدانید این خیلی زودگذر است. بیایید با ملت‌های منطقه همراه شوید، صادقانه همراه شوید. بدانید ملت‌ها به زودی زود تکلیف صهیونیست‌های غاصب در فلسطین را یکسره خواهند کرد.

شما دنبال خاورمیانه جدید هستید. ما هم هستیم. خاورمیانه جدید حتما شکل خواهد گرفت، اما به لطف خدا و یاری ملت‌ها در این خاورمیانه جدید، اثری از حضور امریکایی ها و صهیونیست‌ها نخواهد بود. دست از توهین به ملت ایران بردارید. ادبیات و رفتار خودتان را اصلاح کنید. با ملت ایران دوستی کنید. این به نفع شماست. ملت ایران همه دشمنان و بدخواهان خودش را در تاریخ دفن کرده است. شما را هم که ضعیف‌ترین آنها هستید، همین خواهد کرد و شما جز شرمندگی در برابر ملت ایران حاصلی نخواهید داشت. به لطف خدا قدس آزاد خواهد شد. صهیونیست‌ها خواهند رفت. سلطه امریکا بر جهان درهم خواهد شکست و روز روشن ملت‌ها در راه است. کمونیسم رفت، سرمایه داری هم می‌رود. به فضل الهی و با اراده و انتخاب ملت‌ها، حکومت صالحان به دست مصلح کل و عاشق واقعی انسان‌ها یعنی امام عصر – علیه السلام – با همراهی حضرت عیسی، همه ملت‌ها و صالحان برپا خواهد شد و سعادت حقیقی بشر محقق می گردد. به امید آن روز.»

یادداشت رئیس جمهوری بر تخته هوشمند یکی از کلاسها، پس از آئین بازگشایی مدارس و در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی دخترانه مرضیه یزدی، مورخ 1 مهر 1391:


«فرزندان عزیز ایران سرفراز، بهار علم و اندیشه و جامعه فرهنگی مبارک باد.

بهار حقیقی انسانیت در راه است. با کسب علم و معرفت، جان خود را بهاری کنید.»

از آخرین سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مورخ 5 مهر 1391:

«استقرار صلح و امنیت پایدار و زندگی سعادتمند برای همه بشریت، گرچه یک ماموریت بزرگ و تاریخی، اما شدنی است. خداوند مهربان ما را در انجام آن تنها نگذاشته و آن را حتمی الوقوع داشته است چرا که خلاف آن نقض حکمت است.

او وعده داده است که مردی از جنس مهربانی، عاشق مردم و عدالت گستر مطلق و انسان کامل، حضرت مهدی(علیه السلام) به همراه حضرت مسیح (علیه السلام) و صالحان می آید و با بهره‌گیری از ظرفیت های وجودی مردان و زنانِ شایسته همه ملت ها، تأکید می کنم با بهره گیری از ظرفیت های وجودی مردان و زنان شایسته همه ملت ها، جامعه بشری را در رسیدن به آرمان های با شکوه و جاودانه اش راهبری خواهد کرد.

ظهور منجی آغازی دیگر، تولدی دوباره و زنده شدن مجدد است. آغاز استقرار صلح و امنیت پایدار و زندگی واقعی است.
آمدن او پایان ظلم، بداخلاقی، فقر و تبعیض و آغاز عدالت و عشق و همدلی است.

او می آید تا دوران شکوفایی حقیقی انسان و نشاط و شادمانی واقعی و پایدار آغاز شود.

او می آید تا بازدودن پرده های جهل، خرافه و تعصب و گشودن دروازه های علم و آگاهی، دنیایی سرشار از دانایی بر پا کند و زمینه مشارکت فعال و سازنده همگانی را در مدیریت جهانی فراهم سازد.

او می آید تا مهربانی، امید، آزادی و کرامت را به همه انسانها هدیه کند.

او می آید تا آدمیان طعم دلپذیر انسان بودن و شهد شیرین با انسان زیستن را تجربه کنند.

او می آید تا «دست ها به گرمی در هم» و «قلب ها سرشار از عشق با هم» و «اندیشه ها پاک و هماهنگ بر هم» ، در خدمت امنیت، رفاه و سعادت جامعه بشری درآید.

او می آید تا همه فرزندان سیاه، سفید، سرخ و زرد حضرت آدم (ع) را از پس یک تاریخ جدایی و فراق به خانه برگرداند و کامشان را به وصال جاودانه، شیرین سازد.

ظهور منجی و مسیح و یاران صالح جهانی آنان نه از طریق جنگ و زور، بلکه از مسیر بیداری اندیشه و توسعه مهر در همگان، آینده همیشه روشن بشر را با طلوع خورشید پرفروغ و بی غروب آگاهی و آزادی رقم خواهد زد و در تن سرد و یخ زده جهان شور خواهد ریخت. او بهار را به جان آدمیت و جهان بشریت هدیه خواهد کرد. او خود بهار است و با آمدنش به زمستانِ وجودِ بشرِ در زنجیر جهل، فقر و جنگ پایان می بخشد و فصل شکفتن و شکوه انسان را فریاد می زند.
اکنون می توان رایحه خوش و نسیم روح انگیز بهار انسانها را حس کرد. بهاری که در آغاز آن هستیم اختصاص به نژاد، قوم، ملت و منطقه خاصی ندارد و به زودی همه سرزمین ها را در آسیا، اروپا، افریقا و امریکا فرا خواهد گرفت.

او بهار همه عدالت طلبان، آزادی خواهان و پیروان انبیاء الهی است. او بهار انسان است و خرمی دوران.

بیائیم همه با هم در مسیر آمدنش با همدلی و همکاری و ایجاد سازوکارهای وحدت آفرین و آرامش بخش راه بگشائیم و از فیض وجودش، جانهایِ تشنه بشریت را سیراب کنیم.

زنده باد بهار! زنده باد بهار! و باز هم زنده باد بهار!»

از سخنان رئیس جمهوری در دوازدهمین اجلاس سران اکو در باکو، مورخ 25 مهر 1391:

«بی تردید آینده ای درخشان در انتظار جامعه بشری و همه ما است. آینده ای سرشار از پاکی و عدالت و صلح و رفاه برای همگان که در سایه توحید و همدلی و با راهبری مردی آسمانی از سلاله پیامبر عزیز اسلام، انسان کامل حضرت مهدی(عج) و با یاری حضرت عیسی (ع) و صالحان بر پا خواهد شد. بهار انسانیت در راه و زمستان سرد بی عدالتی و تحقیر رو به پایان است. آری بهار در راه است.»

از سخنرانی رئیس جمهوری در اولین اجلاس سران گفتگوی همکاری آسیایی در کویت، مورخ 25 مهر 1391:

«این وعده خداوند حکیم است که حضرت مهدی(ع) فرزند پیامبر(ص) با همراهی حضرت مسیح(ع) و صالحان، عدل و پاکی و عشق و محبت را در سراسر جهان مستقر خواهد کرد و به تاریکی‌ها و بیعدالتی‌ها و ظلم‌ها پایان خواهد داد.

بهار حقیقی انسانیت در راه است و زمستان سرد بی‌عدالتی خواهد رفت و گرمای دلپذیر خورشید عدالت، روح ملت ها را نوازش خواهد کرد. آری بهار در انتظار ماست. ما در چنین بستری حرکت می ‌کنیم و ملتهای آسیا در کنار سایر ملتها با پایبندی به آرمانهای بلند خود می‌توانند در تحقق این آرزوی بشری و وعده الهی شریک باشند.»

از سخنان رئیس جمهوری در دیدار با ایرانیان مقیم کویت، مورخ 26 مهر 1391:

«بهار عدالت، انسانیت، توحید، شکوفایی، زیبایی و عشق و محبت، باید در جهان ایجاد شود و این متعلق به همه بشریت است. امام عصر(عج)، هدیه خدا به بشر و بهار انسان‌هاست که به همه ملت‌ها با هر نژاد، قوم و دین و آیینی که هستند، تعلق دارد.»

از سخنان رئیس جمهوری در پنجمین اجلاس دموکراسی بالی اندونزی، مورخ 18 آبان 1391:

«خداوند، جامعه‌ای سرشار از عشق، زیبایی و صلح را مقرر کرده و وعده داده است و این خلاصه پیام پیامبران الهی است. او می‌داند که چند هزار سال زندگی بشر در زمستان سخت تبعیض و تحقیر، در حال سپری شدن است و جانها به سرعت تشنه بهار عدالت و پاکی و آزادی می ‌شوند… او مقرر کرده است که انسان کامل که بالاترین مرتبه ‌تجلی خداوند و همه زیبائیها در عالم هستی و تنها راه دسترسی انسان به خدا و خوبیها است به همراه حضرت عیسی(ع) و صالحان خواهند آمد و با بکارگیری ظرفیت‌های مثبت انسانی همه ملت‌ها، بهار واقعی بشریت را به او هدیه خواهند کرد…  ظهور منجی به همراه مسیح، آغاز بهار حقیقی بشریت است.

صدای پای بهار می ‌آید. همه آماده باشند و با امید و عشق، به کاروان بهار بپیوندند.»

***

منبع: وبلاگ آرمانشهر


تعداد بازدید از این مطلب: 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود